Monday, January 12, 2009

Nytt år!

Som regel betyr overgangen til et nytt år bare at tallene endres på kalenderen. Det livet jeg levde før jul pleier som regel å fortsette etter at sjampanjen en inntatt, og nyttårskysset delt ut.

I år kjennes det annerledes. Det er deilig å se på at skolebøkene bare kan ligge i fred. Jeg er ferdig med studiene (i alle fall nesten), og jeg har fått meg ny jobb. Jeg var veldig glad i den gamle, men jeg er fornøyd med at jeg slipper å satse på å leve av å være tilkallingsvikar. Jeg har penger igjen. En av mine aller beste venner har flyttet tilbake til Tromsø. Ja, og tilogmed i hjertet kjennes alt lettere.

Så mange av de bekymringene som kom med høstmørket, har lettet fra skuldrene mine etter at sola snudde, og vi har begynt å skrive 2009.

Jeg er glad.

Jeg tror det nye året blir fint!

4 comments:

anniken said...

Så fint, Andrea, nå ble jeg glad og! Det er bare synd det er så langt fra Dublin til Tromsø!

Anonymous said...

Og han som har flytta til Tromsø er veldig glad for at du er der :)

anniken said...

Jeg skulle ønske at både du og han som har flyttet til tromsø kunne tatt fri fra denne jobben og tatt en storbytur!

Andrea said...

Ja, jeg synes også det, jeg venter på å få vaktplanen utover våren. Hvor lenge er dere der?