Sunday, August 10, 2008

Snikende deilig

Jeg oppdaget den i dag. Høsten som kommer snikende. I dag merket jeg hvor mye mørkere det plutselig har blitt om kveldene, og at luften har forandret seg. På en måte kommer den fryktelig ubeleilig. For jeg har ikke opplevd mer en noen yderst få sommerdager. En langhelg hjemme i Trøndelag, og en dag her og der med sånn passe sommervær her oppe. På mange måter trenger jeg sol, og varme, og bading. Jeg har bare badet i sjøen en gang i sommer. Og jeg elsker å bade. Men samtidig er det deilig. Jeg har kanskje gitt opp sommeren. Og samtidig er det rart hvordan man blir så fryktelig klar for forandring. Hvordan det er deilig at noe er over, og noe nytt kommer. Ikke fordi det som er ikke er fint. Men fordi det er godt at ting går fremover.

Jeg gleder meg til noe nytt.

No comments: