Monday, August 11, 2008

Fremtiden...

...er meget usikker. Jeg lever fra semester til semester. Nå er sommerjobben over. Jeg skulle aller helst bare ha fortsatt i Nordlys. I stede skal jeg fortsette med spansk. Men det er jeg ferdig med til jul, og senerst for noen timer siden fikk jeg spørsmålet om hva jeg skal gjøre etter jul. Og jeg vet ikke. Men jeg har nettopp begynt å samle på alternative planer. Jeg tror jeg skal skrive dem ned, så jeg har en håndfast liste når panikken for fremtiden kommer om en liten stund.

- Få en jobb i Nordlys (helt klart prioritet en, men som vikar har jeg ikke så mye innflytelse på bemanningssituasjonen på jobb)

- Bare reise til Spania et sted og finne en jobb. Så får jeg gjort noe gøy, vært i utlandet litt, og lært meg spansk skikkelig. Nå som jeg først er i gang.

- Bli i Tromsø uansett. Jeg finner nok alltids en eller annen jobb, og jeg avsluttet tross alt vintersesongen med å kjøpe to par ski som står nesten ubrukte i boden.

- Reise på en lang tur til fjerne himmelstrøk.

Det er forslagene mine så langt, jeg tar mer enn gjerne i mot innspill utenfra!

No comments: