Sunday, April 26, 2009

Shoppingregel

I fjor høst lagde jeg meg en shoppingregel:


Ikke kjøp noe du ikke er helt sikker på at du liker.


På den andre siden, betyr det at jeg har lov å kjøpe ting selv om jeg ikke trenger det, eller at det egentlig er for dyrt.

Kjøpte meg foreksempel et skjørt rett før jeg dro til Spania. Dumt å kjøpe ting rett før man skal på ferie. Men det er det plagget jeg har brukt desidert mest siden da.

Jeg har også en cardigan til 800 kroner. Kunne jeg aldri ha kjøpt meg før. Men jeg er superfornøyd når jeg har den på. Og om jeg tenker på alle toppene til kun 75 kroner som henger igjen i butikken, så er det nok ikke så dumt økonomisk heller.

Et halvt års tid senere er jeg rett og slett veldig fornøyd med regelen.

Jeg kjøper færre klær. Og jeg er mye mer fornøyd med de jeg kjøper.

2 comments:

Anita said...

eg vart først litt skeptisk te regelen din, men so tenkte eg at du kanskje har eit poeng. detta ska eg vurdere å ta me.

Andrea said...

Ja, jeg er så fornøyd!