Thursday, December 18, 2008

Endelig hjemme

Jeg gleder meg alltid til jul. Jeg ser alltid frem til å komme hjem. Men denne jula har jeg gledet meg enda litt mer enn vanlig. Og endlig er jeg her:





(Jaja, bildene er tatt et annet år. Det ser ikke sånn ut på Steinkjer heller i plussgrader)


Huset ligger der det skal. Skiløypa går fremdeles ra rett utenfor stuedøra. Det lukter Haugstua i gangen. Pappa kommer fremdeles med haltørre vitser som Frøydis ville kalt for lærerhumor, men hun er ikke hjemme enda. Sofie er like ivrig på å spille spill. Mamma ler like mye. Og jeg er glad!

5 comments:

Marianne said...

Så koselig d så ut :) Har du tenkt dæ t Trondheim dæm nærmaste dagan eller? Æ ska vær her t mandag nemlig!

Andrea said...

Æ bor jo i Steinkjers koseligste hus, på Steinkjers beste tomt!:P Æ hadd jo egentlig tenkt mæ t trondheim, men det blir nok ikke sånn alikavel. Det passa så dårlig med alt som skjer av ting her. Synd! for det e på høy tid å treffes! Ta med Marthe og kom en tur t Tromsø etter jul!:)

Anonymous said...

ååå, for et nydelig hus! kan tenke meg at det ikke er vanskelig å få julestemning hos dere.
å, jeg stemmer i; prøv å kom til trondheim i helga, jeg reiser nordover mandag morgen. det hadde vært kjempehyggelig å treffe deg igjen. det er vel omtrent ett og et halvt år siden sist?
(ett og et halvt år siden! aiaiai.)

anniken said...

jeg vil og møte alle dere i trondheim! men ettersom det lar seg vanskelig gjøre for min del, så får jeg heller skryte av huset i stedet. veldig koselig hus var det!

jeg gleder meg til jeg skal hjem til jul, det er allerede i morgen! juhuuu!

smeinrich said...

Det så meget idyllisk ut! Her er huset også rødt men så lyner og tordner og blåser det, så jeg tror ikke bildet ser like idyllisk ut om noen fotograferer dette huset akkurat nå. Men jeg har spilt kort med min far og søster og det er gjerne slikt man kan tenke seg at folk gjør i slike hus som det på bildet.