Sunday, December 10, 2006

Advendtsstund:

Klokka er sånn passe sent på søndagskveld. mamma har feiret bursdag. Jeg har kommet hjem fra jobb. Min største lillesøster, Frøydis, har besøk og er på rommet. Min minste lillesøster, Sofie, har sovnet for lengst. Vi tre voksne sitter på stua å ser på TV.

Mamma ser bort på kommoden
mamma: Vi har blitt litt slappe på sånne tradisjoner med årene, nå har vi glemt å tenne lyset igjen.

Alle ser litt slapt bort på advendtsstaken.

Mamma: Jan Tore, si verset.

Pappa: Så tenner vi to lys ikveld, vi tenner dem for pappa. Så han kan sitte for seg selv, i sofan her og slapp'a

Deilig å være hjemme på juleferie!:)

5 comments:

thea said...

hallo andrea.

håper alt er fint. godt å vite at familien ht er som den skal. kommer vel kanskje en tur i jula hoppende på krykker, ser deg kanskje da.

-Thea Ericson

Jørgen said...

hahaha om dere har adventsvers tradisjoner så kan dere ikke være så slappe!!!
meeeen..jeg tror kanskje jeg har hørt det værset der før en gang..husker ikke..på mobilen eller noe. fikk det tilsendt av en eller annen. husker ikke helt hvem.

Andrea said...

Ja, kom oppom, vært koselig å treft deg igjen Thea.

Og Jørgen, advendtstradisjonene våre er akkurat så skappe som de vil. Jeg skjønner ikke hvem som kan ha sendt deg det verset, for det var ikke meg!

Unknown said...

haha, va ikke store feiringa t oss heller, men æ huske at æ konstatert at d e andre søndag i advent. jada. Så d...

Anonymous said...

haha no lo æ godt!!ser det for mæ=)Godt nytt år!Eline