Wednesday, October 21, 2009

Vinterjakke

Nå går jeg inn i min tredje vinter i Tromsø. Min femte i Nord-Norge. Alle disse vintrene har jeg mangla en skikkelig vinterjakke.
Dumt.
Nord-Norge er jo tross alt vinterland.
Har hatt vinterjakke. Men de har vært ganske tynne. Egentlig er de kanskje mest høstjakker.
Jeg har ikke funnet noen skikkelige vinterjakke som jeg vil ha. Ingen til rett pris som jeg liker.
I år har jeg bestemt meg for at jeg skal tillate meg å bruke litt penger på en skikkelig jakke.
Problemet er at jeg ikke klarer å gå i disse dunjakkene som har vært med de siste vintrene, og da er det vanskelig å finne.
Nå har jeg funnet en som jeg liker veldig godt. Problemet er at den er hvit. Blir kanskje fort stygg? Kan vaskes på 30 grader i maskin. Men hvor lenge hjelper det?
Er det dumt å bruke 3000 kroner på en hvit vinterjakke?

4 comments:

anniken said...

Jeg tror det er kjempelurt! Også kan du vel ta den til en rensebutikk når 30-gradersvaskene ikke hjelper lenger?

Kjøp den, sier nå jeg. Den var fiin!

Andrea said...

Takk!:) Nå henger den i gangen! Og nå gleder jeg meg litt mer til vinteren!

Anonymous said...

hvilket merke er jakka:) den var fin

Andrea said...

Takk!:) Det er en Bergansjakke