Monday, September 24, 2007

Materiell lykke

Det sies at man ikke kan kjøpe seg lykke. Jeg har vel alltid syntes at det høres fornuftig ut. Men jeg er litt i tvil.
Nå sitter jeg på stua. Tilkoblet pc'n ligger min nye i-pod. Og det kjennes som om den gjør meg lykkeligere. Det samme skjedde da jeg kjøpte den i-poden som ble stjålet i vår. Jeg ble gladere. Etter at den forsvant har jeg savnet den. Jeg har tenkt ganske mye på den. Hver gang jeg har gått et sted har jeg kjent en slags stikkende kjærlighetssorg. Noe har manglet i livet mitt.
Når jeg går til jobb om morgenene nå. Når jeg går til trening. Eller et helt annet sted. Så tenker jeg ofte på hvor mye bedre det er nå når jeg har musikk igjen.

Jeg tror rett og slett at man kan kjøpe seg lykkelig.

1 comment:

Qvilio said...

Mulig schmulig at den materielle lykken er falsk, men du verden så deilig den kan være iblant. Å høre ei plate man har venta på i flere måneder, kanskje flere år, samtidig som man blar i coverheftet, en digg følelse rett og slett :)